![]() ![]() ![]() ![]() Een soort van voorbeeld?Dit is een hele handige website, je kan hier allerlei soorten opmaken vinden, hoofdteksten. Als je wilt gaan solliciteren, scriptie maken of een ontslagbrief te schrijven. Er staan ook brieven in het Engels. Natuurlijk kan ik bij deze website weinig relatie vinden bij een methode of bij de kerndoelen maar het is wel heel belangrijk dat leerlingen een goed voorbeeld krijgen om die te volgen en zo meer kansen in hun toekomst te creëren. http://www.geocities.com/capitolhill/senate/7232/nl/glossarium.htm#ziendijk Dit is voor mij een hele belangrijke website, als je een begrip voor je neus krijgt dat je niet begrijpt of je weet niet hoe je het uit moet leggen. Je hebt hier een superlijst met allemaal begrippen die je zo kan gebruiken. Ze staan er ook vrijwel allemaal op, ik heb elk begrip dat ik nodig had voor fysische geografie eraf kunnen halen. Voor de methode de Geo is het super want de begrippen die in het boek genoemd worden zijn vaak onduidelijk. IK geeft ze ook vaak een blaadje met alle begrippen van deze site die in dat hoofdstuk/paragraaf staan. http://www.nvwa.nl/ontstaan.htm Dit is voor de middelbare school in mijn omgeving heel belangrijk, hier staat namelijk de hele ontstaansgeschiedenis van de Alblasserwaard. Dit is heel belangrijk voor de eigen omgeving in wereldwijs. Ze leren zo ook hoe Nederland voor een stuk is ontstaan met het gebruik van dijken, droogmaling enz. Dit is ook een belangrijke site voor het veen en rivierkleilandschap in de methode wereldwijs. Dit is een hele grappige sites (sommige dingen zijn niet zo grappig). Je kan hier zien wat er met de wereld per seconde gebeurd. Heel goed voor de leerlingen om zich te realiseren wat er allemaal op de wereld gebeurt en dat niet iedereen het zo goed had als hier. Dit past vrij goed bij alles natuurlijk omdat je van alles gaat bekijken maar ik denk dat het meer helpt om ze zich bewust te worden wat er hier op de aarde gebeurt. Ik heb hier nog zo’n supersite, hier kan je webkwestie’s vinden. Dit is een soort educatieve speurtocht voor zelfstandig (samen)werkende leerlingen, waarbij gebruik wordt gemaakt van informatiebronnen, die op het Internet te vinden zijn. Hier zijn er bijna 200 te vinden elk voor hun eigen vak en vaak ook nog eens vakoverstijgend.
|