Saturday, December 13, 2025
3e verdieping
In de eindopdracht maak je 3 lessen voor je eigen vak waarbij ICT een hoofdrol speelt. Je maakt 3 verschillende 'typen' lessen waarbij een kort verslag over doel en opzet van de lessen, werkbladen voor leerlingen, toetsen, een docentenhandleiding, e.d. natuurlijk niet ontbreken! Het 'eindproduct' is dan een ICT-rijk setje van 3 kant en klare lessen! Dit betekent NIET dat je ALLES zelf moet maken! Je gebruik ICT (ook de dingen van anderen mensen) om een zinvolle les te maken! Dus een les maken bij een bestaande website kan ook heel goed zijn. Maar denk aan bronvermelding. Beschrijf opzet en bedoeling van de les. Wat doen de leerlingen? Wat leveren ze in? enz. enz...
Het gaat hier vooral om het inzetten van ICT. Hierbij gaat het dan niet alleen om het inzetten van ICT bij het bedenken, ontwikkelen en maken van de lessen, maar vooral ook om de inzet van ICT bij de uitvoering daarvan... dus hoe leerlingen ICT gebruiken in je les. Daarnaast kan je ICT ook inzetten voor de evaluatie. Je kunt daarbij denken aan een (digitale) toets, leerlingen een powerpointpresentatie laten maken, een werkstuk schrijven, een website laten maken, e.d. Beantwoord in je verslag in ieder geval de volgende vragen:
Je kan les 2 eventueel combineren met de opdracht Een vakles in het computerlokaal van de 2e verdieping waarbij je de les ook 'echt' gaan uitvoeren. Ook andere onderdelen van de eindopdracht kan je natuurlijk combineren met andere opdrachten van de 2e verdieping.
Op de nieuwe website kan je voorbeelden vinden. ![]()
|