![]() ![]() ![]() ![]() ICT-doelstellingenIct-vaardighedenDocenten en studenten worden geschoold in ict-vaardigheden, zowel basisvaardigheden als didactische vaardigheden.Ict-rijk onderwijsHet onderwijs op de tweedegraads lerarenopleidingen wordt ict-rijker. Dit wordt op twee manieren bereikt.
Lesmateriaal beschikbaar met behulp van ict en te raadplegen op elk gewenst momentLesmateriaal, opdrachten, trainingen, evenals informatie over de opleiding dienen beschikbaar te zijn met behulp van ict, dus op het internet of in een elektronische leeromgeving.Daardoor kan lesmateriaal op elk door de student zelf gekozen tijdstip en vanaf elke willekeurige plek worden geraadpleegd. Digitaal portfolioInvoering van een digitaal portfolio, met behulp hiervan zal toetsing individueel (dus niet meer centraal) en tijd- en plaatsonafhankelijk plaatsvinden.Voorbereiding gebruik ict in VOStructureel en in aparte modules aandacht hieraan besteden door studenten steeds opnieuw te laten nadenken over hoe zij ict kunnen gebruiken in het onderwijs.
bron: http://www.ict.sf.nl/
|