H O M E Klik HIER om in te loggen... Sunday, June 8, 2025


ICT-doelstellingen

Ict-vaardigheden

Docenten en studenten worden geschoold in ict-vaardigheden, zowel basisvaardigheden als didactische vaardigheden.

Ict-rijk onderwijs

Het onderwijs op de tweedegraads lerarenopleidingen wordt ict-rijker. Dit wordt op twee manieren bereikt.
  1. Het produceren van ict-rijke onderwijsproducten door docenten voor studenten op de lerarenopleiding;
  2. Het produceren van ict-rijke onderwijsproducten door studenten, bij voorkeur in opdracht van derden, bijvoorbeeld scholen voor Voortgezet Onderwijs.

Lesmateriaal beschikbaar met behulp van ict en te raadplegen op elk gewenst moment

Lesmateriaal, opdrachten, trainingen, evenals infor­ma­tie over de opleiding dienen beschikbaar te zijn met behulp van ict, dus op het internet of in een elektro­nische leeromgeving.

Daardoor kan lesmateriaal op elk door de student zelf gekozen tijdstip en vanaf elke willekeurige plek worden geraadpleegd.

Digitaal portfolio

Invoering van een digitaal portfolio, met behulp hiervan zal toetsing individueel (dus niet meer centraal) en tijd- en plaatsonafhankelijk plaatsvinden.

Voorbereiding gebruik ict in VO

Structureel en in aparte modules aandacht hieraan besteden door studenten steeds opnieuw te laten nadenken over hoe zij ict kunnen gebruiken in het onderwijs.

bron: http://www.ict.sf.nl/


Home   Prikbord   E-mail   FAQ   Help   Zoeken   Colofon
©2002-2005 W.v.Ravenstein