H O M E Klik HIER om in te loggen... Saturday, October 4, 2025

Indicatoren

Competentie 5

  1. De pedagogische normen en waarden van de school zijn zichtbaar in de manier waarop ik in en buiten de klas met leerlingen omga.
  2. Ik bespreek zo nodig met collega's de manier waarop wij onze normen en waarden waarmaken.
  3. Binnen en buiten de lessen laat ik leerlingen merken dat ik de regels van de school respecteer
  4. Ik lever een constructieve bijdrage aan gesprekken over leerlingen in het team
  5. Als mentor signaleer ik problemen van leerlingen en breng die ter sprake in het zorgoverleg
  6. Ik neem in voorkomende gevallen initiatief om in het team maatregelen aan de orde te stellen, die een bijdrage leveren aan het welbevinden van leerlingen
  7. In voorkomende gevallen kan ik bemiddelen bij conflicten tussen leerlingen of tussen leerlingen en leraaren
  8. De onderwijskundige visie van de school is zichtbaar in de manier waarop ik mijn lessen inricht
  9. In de vakgroep lever ik een constructieve bijdrage
  10. In mijn lessen pas ik gemeenschappelijk (vak) principes toe, waar we in het team afspraken over hebben gemaakt
  11. Ik maak gebruik van de deskundigheid bij collega's
  12. Bij discussies in het team kan ik mijn eigen visie op onderwijs naar voren brengen
  13. Ik kan volgens afspraken werken en op tijd mijn bijdrage leveren
  14. Ik ontwikkel in overleg met mijn vakgroep nieuwe onderwijsmaterialen of hulpmiddelen
  15. Ik probeer in mijn lessen nieuwe werkwijzen uit waar we in het team afspraken over hebben
  16. Ik lever op tijd mijn bijdrage aan de uitvoering van de dagelijkse organisatie
  17. Ik voel me verantwoordelijk voor de school als geheel
  18. Ik neem initiatieven om waar nodig de organisatie te verbeteren en bedenk in voorkomende situaties nieuwe oplossingen
  19. Ik kan improviseren als de organisatie dit van me vraagt
  20. Ik ben in staat om mijn eigen belangen en die van de organisatie met elkaar in balans te brengen.
  21. Ik toon respect voor de inbreng van collega's en maak er gebruik van
  22. Ik bespreek regelmatig met collega's hoe ik met mijn leerlingen werk
  23. Ik gebruik daadwerkelijk collegiale hulp om problemen in het dagelijks werk op te lossen
  24. Ik maak afspraken met collega's en evalueer deze samen
  25. Ik maak constructief gebruik van de verhoudingen in het team
  26. Ik breng in het overleg mijn eigen opvattingen naar voren en plaats die binnen de identiteit van de school
  27. Ik kan in het overleg vanuit een meso-perspectief naar problemen kijken
  28. Ik heb zicht op mijn eigen positie in het team en een realistische kijk op mijn mogelijkheden


Home   Prikbord   E-mail   FAQ   Help   Zoeken   Colofon
©2002-2005 W.v.Ravenstein