Info




Kalender

De kalender is leeg

 Als je haar maar goed zit

Gepubliceerd op 25-10-2006 02:25:00 - Den Haag

Een fundamenteel probleem is allerlei sectoren van het maatschappelijk leven is dat het er soms wel erg veel begint te lijken dat 'feiten' en 'waarheid' niet zo zeer van belang zijn maar de vraag of het 'wel over komt' en 'het er goed uitziet'.

Zo wil onze wethouder Frits Huffnagel in het kader van CityMarketing Den Haag op de kaart zetten. Over cultuur, over wonen en bouwen... nou ja, je weet wel... Nu zou je denken als Den Haag bekend moet staan als stad van recht en vrede dan moet je dat gewoon doen... niet lullen, maar aanpakken! Maar ja, met recht en vrede trek je natuurlijk geen investeringen aan... Dus het wil maar niet zo erg lukken met dat imago... Het huisvesten van het Nordsea Jazz festival bleek al een maatje te groot voor deze wereldstad... terwijl dat misschien de manier is om Den Haag op kaart te zetten! Maar gelukkig krijgen we nu een nieuw logo. Nou als het dan niet lukt dan eh... weet ik het ook niet...

Deze stad, benadrukt Frits Huffnagel, heeft er nou eenmaal voor gekozen Den Haag wereldwijd bekend te maken. Dat is citymarketing en dat is wat de eerste wethouder citymarketing van deze stad doet. „Citymarketing is geen sprint, maar een marathon,’’ zegt Huffnagel. „Je wint geen Formule 1 met een skelter. Ik ben gekomen om Den Haag internationaal op de kaart te zetten en dat gaat niet voor een stuiver. Het geld wat we nu gebruiken komt ook gewoon uit het budget voor de citymarketing waar de gemeenteraad zelf mee heeft ingestemd. Net als de 225.000 euro die we nog gaan uitgeven voor de campagne die er achteraan komt. En net zoals er voor volgend jaar twee miljoen voor de citymarketing is gereserveerd.’’
bron

Kortom: wij willen 't zelf en als we nu maar eens iets doen aan het imago dan komt het allemaal goed.

Het mooiste vind ik de reactie van de gemeente Den Haag als blijkt dat de Hagenaars de idiote plannen van de gemeente helemaal niks vinden. Ze zeggen dan niet: ok, het zijn domme plannen, wel nee, ze roepen dan altijd zoiets als: ja, eh, we hebben het gewoon niet goed uitgelegd. Hoewel meneer Fritz het vermoeden heeft uitgesproken dat het 'grote denken nog niet is geland' in Den Haag. Je moet maar durven...

Zie ook Wethouders van Julius Pasgeld

Trouwens, herr Fritz heeft afgelopen week een hoop geld uitgegeven:

190.000 euro feestje beeldmerk
200.000 euro kosten Corbijn (geschat)
350.000 euro festival classique
500.000 euro aan nwe evenementen

'het mag wat kosten'

Geef een reactie op dit bericht


Ik ben gestopt met dit weblog. Reageren is niet meer mogelijk...