Op De manier van opleiden heb ik nog 's poging gedaan om uit te leggen hoe ik geprobeerd heb een ICT-cursus te maken die recht doet aan wat volgens mij kenmerken zijn van competentiegericht opleiden. Ik zal niet beweren dat dit ook 'echt' gelukt is, maar je zou verwachten dat de opleiding, docenten, tutoren toch wel een beetje geinteresseerd zouden zijn in de ervaringen, opbrengsten en leermomenten. Je zou denken dat zoiets op de een of andere manier opgepikt zou worden kunnen worden of misschien zelfs enigszins begrepen... Of als ik het helemaal mis heb, dat dan toch een keer iemand komt uitleggen dat ik er niets van begrepen heb. Het feit dat dat allemaal niet gebeurt kan van alles betekenen:
Nou ja, enzovoort. Men roept maar wat... het lijkt nergens op en het leidt nergens toe. Voor mij (persoonlijk) is er maar één conclusie mogelijk: blijf niet langer trekken aan een dood paard en ga wat nuttigs doen, wiskunde bijvoorbeeld...
Geef een reactie op dit bericht